tisdag 18 augusti 2009

Pheeew!

Jag såg just om 28 dagar senare och känner mig lite extra lättskrämd för närvarande. När P häromkvällen frågade om jag också hörde det konstiga ljudet och härmade ett zombievrål fick jag hjärtklappning och yrsel. Men de flesta rädslor kan ju bemästras med kunskap och förberedelse och nu är SvD mig behjälpliga genom att rapportera om Robert Smith?s (Hej, ta internetnick in i verkligheten!) forskning om hur man bäst slår tillbaka mot en Zombieattack. Tydligen är det bästa att slå till massivt och ofta. I kommentarerna finns (förutom de vanliga PK-är-det-här-vad-mina-skatte-pengar-går-till?-SvD-har-sjunkit-till-olidliga-nivåer-haverister) tänkvärda förslag om att zombies borde frysa vid kallare temperaturer och varför de inte anfaller varandra. Det borde innebära att zombies inte är så intresserade av att invadera Sverige under vinterhalvåret iaf!