tisdag 17 april 2012

Eld och Cirkel


Det som får mig att trots allt läsa en massa böcker som inte finns på den heliga listan är min fantastiska, älskade bokcirkel Gertrud. Den hetsiga takten och de allsidiga valen gör att jag titt som oftast lämnar England på 1800-talet och får se lite annat.

Nu senast har vi läst en bok som Amanda redan skrivit om: Cirkeln. Det är det här som är så bra med Gertrud, de håller mig à jour, ser till att jag fattar vad folk pratar om på stan och så. Och som ni kanske förstod igår, det är inte utan en hel del gnäll från min sida.

I alla fall, Cirkeln av Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren, i Örebro på bokmässa. Tyvärr missade jag deras signering men om omkring en vecka släpps nästa del. Frågan är om jag ska göra plats på listan och hänga på låset?

6 kommentarer:

Amanda sa...

Hehe, jag har förhandsbeställt Eld från Adlibris.

Lisa sa...

Då kan jag ju köpa den på din rekommendation sedan!

Amanda sa...

Ja! Men du, det slog mig att jag ju har försökt pracka på dig tv-serier, är det samma regler för såna rekommendationer?

Lisa sa...

Nej, tv-serier spelar i en annan liga. Där följer jag ju dina tips slaviskt, har du inte märkt? Det är inte det att jag inte gillar tips, det är bara det att jag är en självupptagen läsare.

Amanda sa...

Jo, men jag tänkte att du kanske bara ljög om att du sett.

I bloggens barndom hade vi en praktikant som hatade tips.

Lisa sa...

Men hallå, ljuger gör jag faktiskt aldrig! När någon tipsat om böcker som jag inte vill läsa så säger jag aldrig att jag läst dem.

Ljuga för Amanda på själva bloggen? NÄE!