onsdag 13 januari 2010

Mitt nyårslöfte

Att läsa vissa bloggar är som att peta i ett varigt sår med en pinne, inget gott kan komma av det. Jag läser dem för att de är en freakshow av bisarra åsikter, grava stavningsproblem och konstiga inställningar till det mesta i livet. But alas, no more! Mitt nyårslöfte för i år är att hålla hjärnan ren från dem och alla galna kommentarstroll. Ett år utan SvD's vargjaktskommentarer.

Att jag då inleder året med att läsa Going Rouge av Sarah Palin kan ju tyckas lite kontraproduktivt, men tänk då vilka fullblods-loons som hade kommenterat om boken istället var en blogg, nu är det åtminstone bara en galning som får komma till tals. Hennes retorik är märkbart lik sverigedemokraternas, inget är någonsin hennes fel, det är etablissemanget som försöker tysta henne och hennes common sense och förstör hennes chanser till seger.


Efter att ha läst Going Rouge är jag så oändligt tacksam för att Sarah Palin inte blev vald! Jag tror visserligen att hon kommer försöka igen, men jag vill inte att den här människan ska ha någonting att säga till om någonstans!

Nu har jag börjat läsa David Sedaris When you are ingulfed in flames och livet (och döden!) känns genast mycket bättre.

Inga kommentarer: