lördag 30 januari 2010

Alltid rött - alltid rätt.

Jag har från två av varandra oberoende personer fått höra att jag ser ut som Snövit. Disneyfiguren Snövit. Så kan vi ju naturligtvis inte ha det och eftersom det är valår och viktigt att ta ställning bestämde jag mig för att satsa på rött. Hellre Jessica Rabbit än Snövit.

Eftersom håret var färgat mörkbrunt trotsade jag alla internets särskrivande frisörer och avfärgade det på egen hand. Det sved i hårbotten och det stack i ögonen.

När det var klart och jag såg ut som Mila Jovovic i det femte elementet (yeah, I wish!) hällde jag i den röda färgen, den såg först ut som jordgubbsylt och mörknade gradivs till att se ut som Heinz Ketchup. Det gjorde mig nervös, Pär gick dessutom omkring och fnissade åt mig vilket inte brukar vara ett gott tecken.

Jag är ganska säker på hårrötterna kommer att lysa orange i mörkret, likt lampknappar i en släckt trappuppgång. Det allra mest illröda får gärna lägga sig lite men det brukar det ju göra efter några tvättar. Men över lag är jag rätt nöjd. Ni kan kalla mig Big Red.


(Här gjorde jag en make-over-fuskis genom att på sista bilden ha styling, smink och klänning istället för sunkig reklamtisha.)

3 kommentarer:

Elise sa...

Awesome! Och bra styling, känns tryggt inför min stora brevnoveller-photo-shoot.

Vad är Sweden Hockey Pool?

Amanda sa...

Tack! Du kommer att se strålande ut!

Jag vet inte vad det är. Jag var i Globen och tittade på Hockey med min familj någon gång på högstadiet och fick tröjan som sedan dess varit min hårfärgningströja.

maggan sa...

Snyyygggt. Jag har alltid gillat denna färg på hår.