tisdag 23 februari 2010

Modeblogg: All in the jeans

Jag har köpt ett par pojkvänsjeans. Pojkvänsjeans heter de för att flickor är små och smala och pojkvänner är breda och när flickvänner lånar pojkvänners byxor blir de lite charmigt baggy. Det visar ju precis hur lite modeskapare vet om kvinnokroppen, anyhoot, de påminner lite om dudejeansen. Dudejeans, säger du? Ja de oförklarligt illasittande jeans alla amerikanska dudes har (alla amerikanska män om de inte är gay eller european). Här ett par sköna dudes i jeans på en buss i San Francisco.



Här är det Sam och Dean Winchester, dudejeansbärare delux från Supernatural, som sportar var sitt exemplar. Jag kommer därför fortsättningsvis kalla byxorna mina deanjeans.



Så ok, de är inte de snyggaste byxorna jag har i min garderob, men de är bekväma och kostade ynka 199 kr. Jag behövde inte ens betala extra för uppvikningsbara benslut. (Obs! det är inte jeansen i länken som är upphovet till bloggningen, jag har inte fått en stroke.)

5 kommentarer:

Caroline sa...

loves it!

Malin sa...

var köpte du så billiga deanjeans?

Amanda sa...

Malin: H&M. De var så billiga att jag slog till på ett par högmidjade paljetthotpants också. Men det är ett helt annat (på fyllan-)blogginlägg.

Malin sa...

jag kom just på att du kan kalla dem "deans"! (vilket ju också den ena av där killarna hette i gilmore girls!)

Amanda sa...

Haha, jaa!

Intressant nog är det den andra killen som heter Dean i Supernatural.