onsdag 29 september 2010

What does it mean?!! *spilers, much?*

Jag har sett det första avsnittet av The Event (Evenemanget, på svenska?).

Jag tror att tanken med serien är att ta över alla säljbara reklamminuter från Lost. Visserligen har jag inte sett Lost men jag tror att det var ihopkokat på samma ingredienser: Ful CGI, "mystiska händelser" som man förstår är just mystiska av att de ackompanjeras av mystiskt ljud, en flygkrasch, en tropisk semesterö, folk som försvinner spårlöst.

The Event har även Gilmore Girls-Luke som kapar ett kapat plan för att krascha på presidenten och Dr Kerry Weaver som här heter Sophia (man förstår att hon kommer att vara vis, visa kvinnor heter så) och eventuellt är en utomjording eller en mutant, ingen vet. Men som tur är kommer en winampillustration från 1997 och sväljer hela flygplanet (som försvinner till en öde parallell verklighet?) och räddar alla människorna.

Om någon har sett fler avsnitt och menar att det är bra, do tell!

5 kommentarer:

Elise sa...

Underbart! När ska du bli tv-kritiker?

Jag har hört att man ser på det för att Blair Underwood är gudomligt snygg. Och jag menar, fair enough, jag kollar sällan på tv av djupare skäl än så.

Amanda sa...

Ja, anledningen till att jag började titta på Criminal Minds var ju Matthew Grey Gubler så jag är verkligen inte främmande för det. Men är Underwood tillräckligt snygg för att få en att stå ut med det här?

Elise sa...

För min del räcker det utmärkt att se honom i Christine, som dessutom är en rolig serie (helt utan winampillustrationer).

Amanda sa...

Jamendåså!

I'm sorry The Event - that means you are out.

Elise sa...

Auf wiedersehen!