måndag 11 oktober 2010

Elise vs Elise

Innan jag debuterade som författare funderade jag på att byta efternamn från min mammas "Karlsson", till min pappas mer kommersiellt gångbara "Fankhauser". Jag ångrar sällan att jag trots allt behållit det namn jag växte upp med. Förutom då vid de tillfällen när jag påminns om att jag skriver krönikor i samma tidning som en annan Elise med -sonnamn. Senast idag förvånades Daniel Björk av min inställning till föräldraskap, och tidigare har andra chockats av min önskan om att kvinnor ska utnyttja sitt erotiska kapital.

Så bara för att vara fullkomligt tydlig: det här är den enda krönika jag skrivit på sista tiden.

2 kommentarer:

Amanda sa...

Själv har jag problemet Amanda vs "Amanda".

Hanna Johansson sa...

Haha! Well, när du länkade mitt Björn Ranelid-inlägg härifrån, för jättelänge sen, sprang jag starstruck och berättade det för min mor. Hennes reaktion: "Näää! DEN galningen?"

Hon trodde förstås att du var Claesson. Ska påpekas.