måndag 24 januari 2011

He sang as if he knew me in all my darkness fair

Hanna och Agnes har skrivit om Busnel. Och det är jag, det är mina jackor!


Här går jag i sjuan och är på skansen i en mörkblå busnelkofta. Caroline hade en jättefin skepparkavaj och jag ville också ha en så min mamma trollade fram den här ur sin garderob, den är ursprungligen från farmor. Notera fejk-Buffaloskorna från Din Sko!

Här är jag och Sofie rätt svåra i ettan på gymnasiet.


Här är jag och Caroline på väg till en maskerad hos Teresa utklädda till Penny Lane och Elinor Rigby. Jag tror att vi vann en påse twist, att det tog två timmar hem med nattbussen och att jag var fruktansvärt bakis dagen efter då min kusin tog studenten.


Samma ljusblå kofta för två år sedan.

Jag skulle dock vilja passa på att dementera: "Det var också de tjejerna som (förutom att ständigt vara bruna i fejan?) alltid fick positiv uppmärksamhet från alla olika håll. Minns hur jag ett tag tänkte att anledningen till att man inte fick/fick vara en del av dem låg just i en Busenelkofta." Det var nog den bruna fejan och Madeleinehåret som var orsaken till den positiva uppmärksamheten, jag har aldrig märkt att man skulle få någon sådan av Busnelkoftan.

Inga kommentarer: