måndag 7 februari 2011

I don't think you can handle this



Ok, nu går alla marsch pannkaka och läser Lena Nymans briljanta svar på Arthur Lundkvists och Nils Beyers idiotiska kommentarer om hennes "ointelligenta kropp".
En av orsakerna är denna: det är tämligen enkelt att sluta sig till att jag inte är den enda i Sveriges land som har problem med att inte vara skapt som tidens ideal föreskriver. Och då råkar jag tycka så här: att det är helt knasigt, dumt, vad ni vill, att somliga människor ska gå omkring och skämmas för hur dom ser ut!!! Varför finns det inte plats för alla sorter och alla typer, speciellt i ett medium som filmen som i alla fall är så pass normbildande? Om jag nu visar min ”feta bak” och ”min själlösa, litet dumma kropp” kanske någon annan som drabbats av samma oblida öde börjar förstå att vi också har existensberättigande. Faktiskt. Trots allt.

Det är en av orsakerna till att jag visar just min kropp och inte ber om en stand-in för att skona allmänheten.


Och bild på dvärgschnauzern också!

Inga kommentarer: