onsdag 15 augusti 2012

Bicycle! Bicycle!


Min cykel stod länge och rostade utanför vår port, men så en dag förbarmade sig mina föräldrar över den och såg till att den blev servad och glad igen. Så nu har jag börjat ta cykeln till jobbet (eller ja, detta har hänt två gånger). Jobbigast idag var att jag fick Jag vill vara din, Margareta på hjärnan när jag cyklade till Hammarby sjöstad. Bäst idag var att jag fick Running up that hill på hjärnan när jag cyklade mördarbacken från Mårtensdal till Gullmarsplan.

Saker som slagit mig:

  •  Cyklister är cray-cray.
  •  Få cyklister kan eller bryr sig om trafikregler.
  •  Trafikkontoret bryr sig inte om cyklister.
  •  Cyklar är dåligt stötdämpade. 
  •  Bilister älskar att parkera i cykelfält.
  •  Varför har vissa ringklockor som plingar hela tiden, typ som bilen i Little Miss Sunshine?
  •  När du cyklar om mig, varför saktar du sen in så att jag måste cykla om dig, är vi en cirkus?
  •  Cyklister är cray-cray.

Lisa är ju en van cyklist, tips tankar?

Soundtrack till blogginlägget

Inga kommentarer: