måndag 22 december 2008

Julklappspapper - en vetenskap


Det finns många saker som tar fram Martha Stewart i mig. Ibland försöker jag motarbeta de tendenserna, ibland inte. Vad det gäller julklappar tycker jag mig ha hittat en sund balans, mellan å ena sidan min bror som vanligtivs lägger ner presenten i en påse och tejpar ihop, och å andra sidan scrap booking-galningar som trycker sitt eget papper och applicerar torkad frukt och stjärnanis.

Jag låter aldrig butikspersonal slå in mina paket, för jag vill att de ska matcha varandra och dessutom är det slöseri med tid att köa i en evighet för generiskt tomtepapper eller ännu värre logotyp-papper, när det går lika fort att slå in själv.

Årets julklappspapperstema håller sig långt fråm tomteland. I år har jag fastnat för pastellerna. Ljusrosa med svart sidenband eller turkost med vitt sidenband.

Inga kommentarer: