lördag 4 april 2009

Hazmat suit up!

Om gårdagen var en slapp flanördag har idag varit händiga fixardagen. Först slipade jag en halva av båtens skrov tillsammans med min pappa. Vi insåg dock att våra armar skulle ramla av om vi gjorde hela skrovet på en dag, så vi fortsätter imorgon. Efter slipningen bytte vi däck på min bil. Nu har den tysta fina sommardäck!

Av pappa fick jag låna en kofot, ett stämjärn och en fogsvans. Så fort jag kommit hem och skrubbat mig ren från giftigt slipdamm började Pär och jag riva ut köksskåpet som måste offras för att diskmaskinen ska få plats. Och voila! Vi lyckades få loss skåpet utan att förstöra kaklet, diskbänken, golvet, något annat skåp eller oss själva.

Nu kommer jag strax somna i soffan av utmattning.

1 kommentar:

Malin sa...

åh jag har jag också poserat i en sån mask på min blogg. mycket stiligt!