måndag 18 maj 2009

Hej! Konsument

Favoritgata (i Stockholm): E4/E20
Favoritdrink:Bloody Mary
Äter lyxmiddag på (i Stockholm): Göteborg
Bästa mikromaten: Popcorn
Favoritförort (i Stockholm): Årsta!
Fikar gärna på (i Stockholm): Javasavi
Bästa lunchställe (i Stockholm): egentligen är ju Rival ganska trångt, dyrt och otrevligt. Men eftersom vi hamnar där jämt så.
Bästa brunchen (i Stockholm): Moderna Museet
Bästa kaffet (i Stockholm): Bravo i Sjöstan.
Här bjuder jag mamma på middag: I mitt kök.
Här bjuder jag pappa på middag: I min segelbåt.
Senaste Stockholmsupptäckt: Gröna linjen mot Hässleby.
Senast sedda teater-/dansföreställning: De tre musketörerna.
Senast sedda utställning: Den om Sydafrika på Botkyrka konsthall.
En bra gå bort-present: Kärlek och vin. Eller choklad med ingefära och citron.
Favoritlyxartikel: Champagne och/eller riktig dyr parmesanost.
Läser just nu: Drömmen Harry Bernstein.
Läser helst: Romaner som följer sina karaktärer i generationer.
Favoritråvara: Sparris.
Favoritfärg: Rosa.
Favoritmärke: Blåmärke.
Favoritskor: Mörkröda lackpumps från Agent Provocateur.
Klädkonto per månad: 500-2000
Dricksprocent: tio-ish
Modeförebild: Nicolette Grant i Big Love.
Motionerar: Yoga och dans på Friskis.
Mest överskattade affär (i Stockholm):
Det dyraste jag har köpt: Min lägenhet.
Favoritprodukt på Systemet: Cava.
Favoritprodukt på Apoteket: Hostmedicin
Bästa fyllekäket: Klyftpotatis och Tsatziki.
Lyssnar på: Musik jag får av C.
Bästa förfestmusiken: Ruslana.
Senast gnolade: If I Were a Boy.
Mitt sämsta köp någonsin: Ett par guldplatåskor en i stl 39, en i stl 37.
Dansar helst till: Beyoncé
Senaste impulsköp: En kjol från Monki.
Senaste fyndet: En lila linnekappa från Top Shop.
Senaste secondhandfyndet: En solhatt från Beyond Retro.
Fulaste klädfärg: Vit.
I dvd-spelaren/datorn: Allt av Joss Whedon.
Användbar pryl: Kompressor.
Mode jag aldrig vill se igen: Vita schlagerkläder.
Värsta huvudbonaden: Keps.
Bästa huvudbonaden: Slokhatt
Favoritaccessoar: Solglasögon.
Bil/Transportmedel: Opel Corsa.
Återvinner: Inte alls särskilt mycket.
Så får jag tiden att gå i kollektivtrafiken: Spelar tetrisliknande spel på mobilen.

2 kommentarer:

Caroline sa...

så himla bra svar!

Amanda sa...

Gillar du mina vanor, va?