tisdag 27 oktober 2009

Fyrkantiga ögon, moi?!

Jag har börjat titta på Glee. Min bror var eld och lågor över serien och jag är ju inte den som är svårövertalad att titta på nya serier. Glee är som en galen blandning av Popular (Mary Cherry FTW!) och hur jag förställer mig att High School Musical är utan Kevin borg i huvudrollen. Det verkar aspreppy och good clean family fun tills de helt oväntat slänger in skämt om att den misslyckade bulimikern utan kräkreflex en dag kommer att vara tacksam för just det. Och jag har ju en förkärlek för onda cheerleaders och i Glee finns den ondaste av alla cheerleading-coacher, någonsin! Dessutom en baby-swop-plot som får Sunset Beach att rodna över sin dåliga fantasi. Och det allra bästa är att Joss Whedon kommer att gästregissera ett avsnitt! Yay!

Veckans Castleavsnitt var späckat med Joss Whedon-referenser. Nathan Fillion inledde avsnittet i Mals outfit från Firefly ("Didn't you wear that costume like 5 years ago?"), dottern i familjen måste passa ett ägg, och kan mördaren möjligtvis vara Buffy?

+ Kalla mig blödig, men scenen med Dexter och Deb på parkeringsplasen, ah! *GRINA*

Inga kommentarer: