fredag 9 oktober 2009

Lizzy the Zombie Slayer



Ta Stolthet och fördom, gör Elizabeth och mr Darcy tio gånger så stolta och extremt våldsamma, ge dem kampsportsträning från Kina respektive Japan, beväpna dem och släpp lös zombieplågan över England. Go!

De roligaste citaten ur Stoltehet och fördom och zombier:

"'Hon är skaplig, men inte i närheten av att fresta mig. För tillfället är jag inte på humör att muntra upp unga damer som ratats av andra män.'
Då mr Darcy avlägsnade sig kände Elizabeth hur hennes blod frös till is. I hela hennes liv hade hon aldrig blivit så förolämpad. Krigareden krävde att hon skulle upprätta sin heder. Elizabeth böjde sig ned till ankelnivå, försiktigt för att undvika uppmärksamhet. Där - hennes hand fann dolken som doldes under klänningen. Hon ämnade följa denne stolte mr Darcy ut och skära halsen av honom."

"Elizabeth drog nu sin katana och högg av Lydias huvud, som föll ned i den öppna hattasken. De andra såg på i ett tillstånd av stum chock medan blodet strömmade från Lydias hals och fläckade deras klänningar. Elizabeth stoppade undan svärdet och sa i mycket mild ton: -Jag ber er alla om att förlåta mig, men jag stod inte längre ut med hennes pladder."

Inga kommentarer: