torsdag 17 december 2009

och så vill jag tacka mamma...

Idag påminner vädret mest om när barna i Bullerbyn blir insnöade hos elake skomakaren och alla som kan undviker därför att gå ut. Själv jobbar jag hemifrån och har visat hunden vad hon har att vänta om hon insisterar på att gå ut så hon tar sovmorgon.

På gymnasiet var jag uppenbarligen en tåligare människa än jag är idag, mina vinterkläder bestod av Converse med raggsockar och en midjekort manchesterjacka. Men en dag fick min mamma nog och tvingade på mig ett par fårskinnsfodrade mockaskor med tjock sula. Snörskor, men ändå ganska mycket gemensamt med curlingkängor. De är fantastiska! Jag rotade just fram dem ur garderoben och impregnerade dem, de är fortfarande inte utslitna.

Varma fötter - yay!

Igår försökte jag mig på lager-på-lager för att hålla värmen men kände mig mest som en stoppad korv. Fick dock via facebook det peppande meddelandet: Jag brukar alltid tänka på Carsons (fab 5) modemotto:"layers add character". Tack Cattis!

2 kommentarer:

Robert sa...

Men var det verkligen långkalsonger Carson menade då?

Amanda sa...

Alla slags layers, tror jag!