tisdag 18 maj 2010

Hot, hot heat

Det fina med att vara redaktör är när man får ha dagar som den här. Fördmiddag på kontoret med Elise, lunchsushi i Årsta och eftermiddagen författarmöte på Stocksundstorps gård. Att sitta i en 1700-talsträdgård vid vattnet, dricka kaffe och prata om litteratur, konst och metafysik är ett rätt trevligt arbete.

När jag skulle åka hem fastnade jag dock i köerna på essingeleden, det var 45 grader inne i bilen och motortemperaturen kröp allt närmare kokpunkten, inte så roligt.

Nu fungerar bara mycket tunna bomullsklänningar och sandaler. Men vi klagar inte.

3 kommentarer:

Anna sa...

Jag unnar dig klänningen, men kan man få klaga lite bara? Här får man inte gå i nån bomullsklänning. Jag smälter i svart långärmad p-skjorta.

Lisa sa...

Klänningen! Var har du hittat den, jag måste omedelbart äga!

Amanda sa...

Indiskas rea för typ 3 år sedan, tyvärr. Men de verkar ha liknande bomullshistorier nu.