söndag 16 maj 2010

Modeblogg: Road trip!

Igår tog Pär och jag en biltur till Vingåker, för det tycker vi är roligt. Vi lyckades köra fram och tillbaka utan att bli osams som i the Amazing Race men med samma oförståelse inför lokala sedvänjor som i programmet. Vi körde igenom Flen. Flen har, till skillnad från t.ex. Botkyrka kommun eller Södertälje kommun, valt att ha ett genetiv-s efter ortnamnet före kommun/kyrka etc. Ro-ligt!

Väl i Vingåker spanade jag efter spår Göran Greider lämnat på staden under sin uppväxt, noll Greiderfrisyrer men hundra illasittande mjukisbyxor.

Sen köpte vi kläder, mycket smala jeans till Pär (flickvänsjeans), små rosa adidassneakers till Brödil och en klänning på temat "What would Joan wear?" till mig. Pär hade svårare att hitta ett bra tema och pendlade mellan "What would Sam Merlotte wear?" och "What would Snoop wear?", två personer Joan Holloway inte skulle ta i med tång, let me tell you.

3 kommentarer:

Anna sa...

Brödil skulle behöva gå en kurs hos Ribbing, han visade sin tacksamhet genom att sparka på skorna idag när jag ställde de på magen. Men Daniel blev glad ialla fall och jag!

Amanda sa...

Han kanske försökte nå dem med sina fötter?

c sa...

alltså du är typ snyggaste quinnan i stan mando! joan skulle vara stolt. på ett sånt där fint och fiktivt men ändå bra sätt.