söndag 3 juli 2011

Lost Weekends

På grund av att jag har ett frilansuppehåll under ett halvår, det vill säga jobbar heltid här, så har jag varit rätt dålig på att bidra till Total Eclipse-bloggen. Men är inte det en rätt dålig ursäkt egentligen? Även om man jobbar 9 to 5 så har man ju ändå helgerna att blogga om:

För ett par helger sedan läste jag och Amanda vår text till projektet Årstahemligheter på finissaget i Årsta. Vi tävlade med en evangelistisk präst om ljudutrymmet, och även om jag är rätt säker på att vi förlorade, så utnyttjade vi våra röstkrafter oväntat väl.
Sen åkte jag och F ut till förorten för att hälsa på ett par höggravida människor. Och avslutade kvällen på sunkmedis med svägerskan.

Sedan skrev jag klart en novell som jag har deadline för i augusti.
 Midsommarhelgen tillbringade vi med ett par resmotvilliga katter i Hälsingland, där jag fick chansen att läsa ut RZA:s självbiografi och klä mig som en galen kattant.
 Den här helgen drog vi till Nyköping där vi bland annat hängde mycket på en båt, vilket man alltid borde göra. Särskilt som man får sjukt fula och smärtsamma solbrännemärken på armarna så fort man lämnar båten.
Vi avslutade kvällen med gryta och festplanering hos grannarna, och däromkring.

Inga kommentarer: