tisdag 23 augusti 2011

Self control is my middle name

Jag har usel självdisciplin. Så usel att jag knappt fattar vad det är att kunna kontrollera sig. Jag tänker att "nej nu, nu är det hårdhandskarna som gäller!" och börjar jobba. En minut senare märker jag att jag bloggsurfar – utan att riktigt minnas hur jag hamnade där.

Det har gått så långt att jag laddat hem det utmärkta programmet Self control som stänger av utvalda hemsidor åt en under utvald tid. Det enda man kan göra under tiden är att lägga till fler hemsidor som man inte får titta på.
Det hjälper inte att:
- stänga av programmet
- starta om datorn
- radera programmet från datorn

Allt detta står uttryckligen på programmets faq. Den är förresten asrolig, en myndigt lugnande ton som står emot trycket från hundratals internetgalningar som stängt av facebook och nu FREAKAR!

Inga kommentarer: