onsdag 1 december 2010

Julkalender #1

Idag är den första december och vi befinner oss i en julmiddagsscen på en något magisk landsbygd. Kring bordet sitter nästan hela rödhåriga familjen och dessutom inbjudna vänner utan egna familjer att fira med:
"'Arthur!' said Mrs Weasly suddenly. She had risen from her chair; her hand was pressed over her heart and she was staring out of the kitchen window. 'Arthur - it's Percy!'
'What?'
Mr Weasley looked round. Everybody looked quickly at the window; Ginny stood up for a better view. There, sure enough, was Percy Weasly, striding across the snowy yard, his horn-rimmed glasses glinting in the sunlight. He was not, however, alone"
Vem är det som har följt med Percy till familjen Weaslys julmiddag?

11 kommentarer:

Robert sa...

Rufus Scrimgeour, Minister for Magic.

Kan man få en halv poäng om man bara googlat fram rätt svar? Min första gissning var att det var nån sorts drake...

Hello, World! sa...

Åh, jag kan, jag kan! Det är Minister of Magic, Rufus Scrimgeour.

Marius sa...

Men det är ju självaste Rufus Scrimgeour som kommer på besök!

Mats Idberg sa...

Minister Rufus Scrimgeour

Arkivmannen sa...

Rufus Scrimgeour

Terry sa...

minster of magic cornelis fudge, om jag inte missminner mig!

Siska sa...

Harry Potter!

Maria Unde W sa...

Percy har med sig Rufus Scrimgeour.

Siska sa...

Epic fail. Skäms och går och lägger sig.

Linnéa L sa...

Rufus Scrimgeour

Lisa S sa...

Om jag minns rätt så var det Percys chef, Barty Crouch.