måndag 5 november 2012

Det är höst nu, fo' realz

Sitter på biblioteket ("kontoret") med kappa över axlarna och mössa på huvudet. Efter att ha kämpat emot gnället ett helt liv har jag de sista åren börjat tappa lite fart. November börjar komma ikapp mig.

Förra året skapade jag av detta skäl tröstveckan och Total eclipse fylldes av mat och böcker och te och tröst. I år funderar jag mer på att gå i ide. Många brukar säga att man ska vara snäll mot sig själv så här års. Jag tror att det är någonstans där begreppet "julkilon" kommer in. Man är snäll mot sig själv hela hösten och sedan skyller man på julafton. Stackars oskyldiga julafton.

I kväll ämnar jag vara snäll mot mig själv genom att äta palsternackor, ity vi drog upp ett par kilo ur kolonilotten förra veckan. Kanske är det dags för de hemmagjorda chipsen jag drömt om så länge?

4 kommentarer:

Aina sa...

Tipz: http://mirijam.blogspot.se/2012/10/30-x-novemberpepp.html

Amanda sa...

Om-to-the-nom! Chirre!

Jag tror på planen att ta hand om sig själv.

Elise sa...

Jag tror på "ta hand om sig själv", både i betydelsen äta gott, och i betydelsen träna/promenera samt äta en cocktail av vitaminer (man ska aldrig underskatta värdet av placeboeffekten). Framförallt tror jag på att gå och lägga sig tidigt.

Lisa sa...

Lägga sig tidigt är min paradgren! Så här års flyttar jag vårens och sommarens partylivsstil (22.30) till en mer korrekt 21.00-21.30.