torsdag 22 november 2012

Världshistoriens aladåb

Ni får inte missa Historieätarna med Lotta Lundgren och Erik Haag på Svt! Det är mat och historia, äckligt och fascinerande och roligt!


Nu handlar det om 70-talet och jag och min pappa smsar varandra under programmet.

Pappa: Åh, Falukorvsring!
Jag: Men vi brukade ha äpple i!
Pappa: Äpple och lökskivor sedan ostskivor och så låg den i tomatsås.
Jag: Ja, det var gott.
Pappa: De får inte missa kassler.
Jag: Haha, vi får se!
Pappa: Är det konstigt att vi är som vi är?
Jag: HAHAHA! Men du var ju inte en sån här jävla hippie, du var ju militär!
Pappa: Jo och militärer var det värsta som fanns, de försvarade kapitalisterna.
Jag: Därför behövde arbetarna gevär.
Pappa: Så att inte ägarna kunde ta tillbaka dem.
Jag: DET ÄR RÄTT ATT GÖRA UPPROR!



Jag har också tittat på den brittiska förlagan, Supersizers, som finns på youtube och är hilarious, den har lärt mig att aspic är aladåb på engelska och kan innehålla hummer, inälvor eller t.ex. en hel camenbert.

Inga kommentarer: