tisdag 1 januari 2013

Nyårslöften


Förra året lovade jag att skriva dagbok, vilket jag höll i ca en månad. Så fail på det. Men jag lovade även världen att lära mig fritera under 2012, och det gjorde jag minsann. Jag friterade fisk, räkor, tofu, quorn, grönsaker, ost. Jag friterade med olika frityrsmet, panko, tempura. Jag brände inte ner mitt kök, men en gång exploderade mozzarellasticksen jag just plockat upp ur oljan all over the place. Action cooking!

För 2013 är min ambition att bli mer som Edward Blom, men utan att börja äta kött. Jag vet inte riktigt hur det ska gå till, men kanske måste jag börja dricka punsch? Jag har även för avsikt att bli vuxen på det där gammaldags sättet, att inte ha en förälder som medlåntagare på mitt bostadslån. På tiden, kan man tycka.

Och liksom Lisa tänkte jag gifta mig i år. Och redan på nyårsafton började jag känna stressen över saker som behöver organiseras inför bröllopet. Ännu är bridezillanivån på grön, men fortsätt läsa under våren för att bevittna mitt totala melt down i realtid. 

Jag har köpt tyll, iaf.

5 kommentarer:

Lisa sa...

Edward och jag är bjudna till samma fest på lördag. Något särskilt jag ska framföra om han dyker upp?

Amanda sa...

Du kan väl be honom om tips om hur jag blir mer som han, utan att äta kött? Okthnx!

Lisa sa...

Vi kanske kan mjukstarta med att jag tjuvtar bilder på honom med mobilen?

Förresten borde väl punsch göra susen? Och punschvisor!

Amanda sa...

Ja, det tycker jag att du ska!

Anders sa...

Det är ju ett alldeles lysande nyårslöfte. Får jag låna det? Jag har lovat mig själv att äta mindre men dyrare, tänkte att det kan gå jämnt upp.

Kul blogg