fredag 13 mars 2009

Den som inte tar bort tvättluddet ska dö. But why?

Tvättstugelappar om luddet i torktumlarens luddfilter verkar vara den absolut vanligaste arga lappen, grannar emellan. Men jag kan inte riktigt förstå varför. Vad är det som är så oerhört provocerande i att någon inte har tagit bort luddet? Jag har aldrig tittat i luddfiltret innan jag börjat tumla tvätten för att se att det är tomt. Borde man det?

Jag förstår å andra sidan inte heller varför man inte skulle ta bort luddet efter sig eftersom det inte är det minsta jobbigt och tar högst 10 sekunder.

Luddkonflikten är ett mysterium för mig. I mitt hus är den inte särskilt aktiv heller, tack och lov. Däremot har några roliga medlemmar bestämt sig för att kräva skadestånd för psykiskt lidande för att det har varit problem med varmvatten i huset. Vad de inte verkar förstå är att i en brf finns inget "dom" som betalar och om alla lägenheter har haft problem med varmvattnet och ska få skadestånd kan alla medlemmar lika gärna betala 100 kr till sig själva. Jag vet inte heller vari den psykiska skadan skulle ligga, att inte kunna diska utan vara tvungen att titta på tv istället? Oh nej!

Inga kommentarer: