tisdag 24 mars 2009

Från en diktsamling till en annan

En av många saker jag planerat göra nu i vår var att skriva klart min D-uppsats om Ann Jäderlunds Rundkyrka och sjukhuslängor kring vattnet... Men av flera skäl - att en färdig d-uppsats är det ultimata beviset på att man inte är en riktig kulturarbetare, och att jag helt enkelt inte behövde - har jag ännu en gång skjutit upp det till en annan termin.

Däremot recenserade jag häromdagen Jäderlunds senaste diktsamling, med 62 tecken i titeln, här.

4 kommentarer:

Anonym sa...

är det så? för då kanske jag inte heller ska satsa på att skriva klart min..

Elise sa...

En ovetenskaplig enkät som utförts på release- och hemmafester genom åren antyder att det är så.

Amanda sa...

Jag har ingen! Jag hoppade av magisterkursen innan det var dags för uppsatsskrivandet. Ohyeah!

Anonym sa...

högstadiedevisen too cool for school funkar alltså även efter fil. kand...