måndag 5 december 2011

Angående julkalendern

Vi fick en kommentar av Doktoranden:

"Sen vill jag inte vara den som är neggig men systemet med att svara i kommentatorsfältet inbjuder dessvärre till fusk... får man extra pluspoäng om man är först på plats alltså?"

Vi publicerar alltså inga svar förrän efter jul. Till dess är det fritt fram att svara på alla frågor hur många gånger man vill. Vi tror inte heller på fusk, vill man hjälpas åt, googla sig gul och blå, värva ett gäng bibliotekarier, starta tråd på Flashback, är det fritt fram!

Tips för den som fastnat helt på någon fråga, förresten, ring till Fråga Kulturradion i P1!

5 kommentarer:

Lisa sa...

Åh, om det fanns en tråd på flashback som handlade om någon av mina frågor skulle jag kissa på mig av lycka!

Amanda sa...

Hehe, de ba:

"Men den allra minst fågeln, är det någon som vet vilken familj en tillhör?"

"Mitt recept har 20 fåglar! Den minsta är en kolibri."

Lisa sa...

HAHAHAA!

Robert sa...

Inte så mycket kött på den här dock: http://en.wikipedia.org/wiki/Bee_Hummingbird

Doktoranden sa...

Ah, smart! Jag som trodde att alla skulle panga in 24 korrekta svar på julafton. Och det är klart att flashback forum är att föredra framför egen flash of genius. Den snabba vägen till bildning, helt klart!