torsdag 15 januari 2009

The Importance of Being Amanda

Det eminenta Expressen Kultur citerar Total Eclipse-Amanda, men verkar tyvärr tvivla på hennes existens:
Men hon kör på sitt "Ska det verkligen vara så?!!" Oavsett vem hon intervjuar.
Elise Karlssons alter ego alternativt girlfriend Amanda bloggar om att hon har tröttnat på Camilla Kvartoft i P1 Morgon.

Medan jag och Amanda var kollegor på Modernista (där hon än så länge jobbar som pressansvarig) brukade vi ofta skämta om att framtida litteraturvetare skulle anta att hon är förebilden för Lonely Planets Amanda Palmstierna. Tyvärr träffade jag Amanda Idberg efter att jag skrivit klart manuset för Lonely Planet, annars skulle jag gärna ha låtit henne inspirera mig.
Hon är inte heller mitt alterego här på bloggen. Eftersom jag är totalt obildad inom områden som radiolyssnande och vett- och etikett tycks vi komplettera varandra rätt bra.

Jag bifogar bilden ovan, då den är ett av de få fotografiska bevisen för att vi båda har vistats på samma plats samtidigt (foto Stefan Ingvarsson). Fast ser jag inte lite inklistrad ut?

2 kommentarer:

Amanda sa...

Vi borde ha marknadsfört Lonely Planet som en sann historia, helt klart!

Terry sa...

Åh, jag går nästan upp i brygga här borta av alla möjligheter till meta-litterära-sanningsanspråksmöjligheter till skämt som genast erbjuds. Jag nöjer mig med att säga som ordverifikationen när nedan: ommutom.