tisdag 13 januari 2009

Morgonmarodören

Jag brukar varje morgon lyssna på P1 innan jag går till jobbet. Det har varit ett ganska trevligt sätt att uppdatera sig om världsläget. Hur någon orkar lyssna på flamsig reklamradio på morgonen är för mig helt obegripligt. Men nu händer det allt oftare att jag måste stänga av P1 för att det är så olidligt. Anledningen är att en av prgramledarna, Camilla Kvartoft, titt som tätt anlägger någon slags Janne Josefsson/ mannen i plus-attityd till dem hon intervjuar. Det har jag ingenting att klaga på om den intervjuade är politiker eller näringslivstopp eller någon annan i en maktposition. Men hon kör på sitt "Ska det verkligen vara så?!!" Oavsett vem hon intervjuar. Det kryper i mig! Vad är det för besatthet av att få intervjuoffer att "rasa" över guldbaggejuryns val, eller att ställa en tjänsteman på vägverket till svars för att vägverket saltar? Dessutom fuskar och vränger hon med statistik så att det bara kryper i mig.

Det är inte såhär det ska vara på P1! Sluta med sensations-citat-jakten! Det är nästan så att jag längtar efter Ring P1 för att få sans och balans, och då är det illa.

Inga kommentarer: