onsdag 25 januari 2012

Kära Internet

För omkring ett år sedan vaknade jag* av ett billarm på parkeringen utanför mitt sovrumsfönster. Klockan var kanske 12 på natten och vid 3 ringde jag polisen. De kunde inget göra, mer än att lämna ut namnet på personen som ägde bilen. Tack och lov fanns telefonnummer i katalogen. Förvånansvärt nog svarade inte vederbörande i telefonen i denna arla morgonstund. Framåt femsnåret tog batteriet slut och jag föll i koma.

I natt var det favorit i repris, även om det nu slutade efter bara någon timme.

Vad kan man göra åt sånt här, det är ju helt knäppt. Polisen kommer och skäller om det är en högljudd fest, men är det en bil finns ingen nåd. Bilar är trots allt det viktigaste i vårt samhälle. Om bilen istället hade haft extremt hög musik påslagen, hade jag fått hjälp då?

Alltså: Kära Internet, du som kan allt, vad finns det för regler? Jag kände tydligt förargelse väckas i mitt bröst, var inte detta förargelseväckande beteende?


*Personen som skrivit brevet är samma person som inte fick sova på hela natten.

Inga kommentarer: