tisdag 4 december 2012

Julkalendern #4

Det är tidigt nittiotal och huvudpersonen har just gett sin mamma ett par spetstrosor med "haha" skrivet med kalligrafipenna på.
Jag skyndar mig in i mitt rum och ringer Pauline för att inte förgås av julängslan. Hon har det inte mycket bättre som sitter hemma ensam med sin mamma som har läst julevangeliet två gånger och öppnat sin andra Vino Tinto och pratar om att hon kanske måste sjukskriva sig nästa år. Pauline låter ledsen och jag vet inte vad jag ska säga för att trösta henne. Men så förändrar hon allt i ett slag.
   "Vi kan gå till Kvarnen ", säger hon.

Vi söker författaren.

5 kommentarer:

Robert sa...

Karolina Ramqvist!

S. sa...

Jag kan också utan google! Karolina Ramqvist.

Linnéa sa...

Karolina Ramqvist

Lisas Lisa sa...

Rolig fråga!

Det låter som Alltings början av Karolina Ramqvist.

M. Idberg sa...

Författaren är Karoline Ramqvist