måndag 31 december 2012

It's that time!


Nu är det nyår och även om jag vet att det sitter några intelligenta läsare på nålar hemma i stugorna får ni hålla er ett tag till. Julkalendern är inte klar än.

Istället tänkte jag lova och hoppas lite inför året som kommer. Efter en djupdykning i arkivet hittade jag förra årets löften, att Jag ska försöka träna, äta nyttigt och lyckas genomföra mina tre planerade resmål.

Man kan väl säga att jag lyckades med de två första under våren, men inte under hösten. Mina tre resmål mindes jag först inte vad de var, men jag var i Cambridge, vandrade längs med Dales way och till Danmark kom jag aldrig, jag fick hjärnskakning istället.

På det hela taget har 2012 varit bra. Omkring mig talas det nu om skitår överallt, men för mig var det inte så. För mig var det ganska fint. Utom politiken, den tänker vi inte på.

Under 2013 vill jag:
Laga lite mer rolig mat. Hösten har bitvis varit bedrövlig och det märks både på matlagarpeppen och omfånget.
Få till träningsrutinen och förhoppningsvis minska omfånget något. Och att jag ska bli stark!
Blogga mer och roligare.
Gifta mig (och kanske rent av blogga om det?)

Jag hoppas:
Att solen visar sig lite oftare.
Att politiken inte ger mig ont i magen.
Att de båda kompisbarnen som är på väg kommer ut som de ska.

Och som alltid: Den som kunde oroa sig lite mindre och läsa lite mer böcker!


1 kommentar:

Lena sa...

Låter som bra nyårslöften!
Själv lovar jag ingenting ;)
Kaaanske att jag börjar simma, om jag orkar.
Men jag ska läsa lika mycket böcker och jag ska laga lika mycket god och rolig mat.
DET lovar jag ;)

Lena från make a head food